Soms wordt voor Beter OV via sociale media geconfronteerd met vervelende reacties. Wij nemen vaak stevige, hoekig geformuleerde standpunten in, dus moeten we ook wat kunnen hebben. Maar daar zit wel een grens aan. Schelden, beledigen, ontkennen van onze doelstelling: het komen tot beter OV.

Wordt die grens overschreden, dan blokkeren wij de afzender op bijvoorbeeld Twitter. We bemerkten dat we vervolgens veel tijd verspilden met welles-nietesdiscussies over het hoe en waarom van zo’n block. Zonde van onze tijd, zonde van onze moeite. We pakken het voortaan efficiënter aan.

Mensen (al dan niet achter een anoniem account) die zijn geblockt, kunnen voortaan op deze pagina de reden nazoeken. Soms ziet het er wat streng uit, maar vaak zijn opmerkingen die op het eerste gezicht wel meevallen ook de druppel die de emmer doen overlopen.

Overigens hebben we ook een stukje service naar anonieme accounts toe. Die worden bij twijfel geblockt, terwijl niet-anonieme accounts vaak toch nog het voordeel van de twijfel krijgen. Overigens zullen wij vanaf 8 oktober 2022 het blocken van allerlei anonieme accounts met pakweg vier volgers niet langer verantwoorden. Te bewerkelijk, Wij besteden onze tijd liever anders.

Ook is het met de haren bijslepen van ongenuanceerde kritiek op vervoerder B in een draadje over vervoerder A reden voor een block.

 

Wim Barmentloo @WimBarmentloo:

Bij "mijvoorbeterov" moet je voor kennis en kunde niet zijn.

Wij:

Vindt Wim na de uitleg van Martijn nog steeds "Bij "mijvoorbeterov" moet je voor kennis en kunde niet zijn"? Wim? Vertel eens?

Wij de volgende dag na uitblijven reactie:

Wim, eerst stoer roepen "Bij "mijvoorbeterov" moet je voor kennis en kunde niet zijn", en daarna wegduiken? Prima. Maar we helpen je verdere ergernis te voorkomen. Want block.

 

Rob Kaper @robkaper:

En ik moet constateren dat jullie overkomen als een lobbyclub betaald door de autoindustrie. Een kritische blik op OV en verbeteringen wensen is prima, maar jullie website is absoluut niet dát. Toonzetting is puur ordinair gekanker.

Wij:

1. Wij stellen altijd eerst  de betrokkenen in de gelegenheid te reageren. Geen reactie: dan gaan we (vol) op het  orgel.

2. Er gaat te veel mis, en wij zijn geen applausmachine.

3. Kritiek OK, “kanker” etc. niet. Block.

 

Timon Legemaat @TGJLegemaat

Geruchten gaan dat de auteur van deze tweet tegenwoordig met de auto gaat, zo groot is de afkeer van de NS geworden.

Wij:

Geruchten gaan dat deze trol een block heeft. Die geruchten zijn juist.

 

Dennoes @Dennoes

Dit is echt een zielige tweet. Misschien wel zieliger dan iedereen die agressie heeft of de personen die mensen aanranden.

Wij:

Dus de mensen die ons Twitter-account runnen zijn volgens dit anonieme account zieliger dan geweldplegers en aanranders? Echt? Block.

David Eerdmans @DavidEerdmans:

Mwah. Ik vind dat je ROVER en voorbeterov niet op één hoop kan gooien. Die eerste is een serieuze en imho doorgaans constructieve club mensen die opkomt voor reizigers in het OV. En die tweede is een stel roepers zonder achterban.

Wij:

O ja? Jij hebt inzicht in ons bestand met sympathisanten? Maar onze bio zegt niet voor niets: Jennen = block.

Dus wij roepen "Dag David!"

 

Jaap Jochmann @JaapJoch:

 

'Hufterige onbeschaamdheid'. Aldus de man die mij verweet dat zeggen dat jij in en uit principe alles een schande vindt. Iets met een balk en een splinter.

 

Wij:

 

We zijn wel een beetje klaar met je gezuig. En taalkundig is je tweet trouwens een drama. Maar zoals onze bio al zegt: Jennen = block. 

 

 

From the River to the Sea – 🇵🇸 will be Free @nachtboekhouder:

 

Jankert

 

Wij:

 

Block
 

 

Annette @annettevanbolhu:

 

Je eigen vrije interpretatie van het voorval is volledig onjuist en zo onterecht. Kan de strenge conductrice in kwestie jou daar niet ook een boete voor geven?  Voor beter OV? Laat me niet lachen.

 

Wij:

 

Uw zoon en diens vriend kregen een terechte boete wegens illegaal in eerste klas reizen. Wij geven de conducteur gelijk. U: “Voor beter OV? Laat me niet lachen.“ U hoeft niet te lachen, want onze bio zegt: Jennen=block.
 

 

Reinoud Dirksen @reinoud_dirksen antwoordt op onze vraag over zijn plotselinge bemoeienis met een oud besluit van ons om iemand te blocken:

 

Waarbij ik me niet hebt verdiept in wat de machinist verder allemaal heeft getikt. Dat is voor mij niet aan de orde. t Ging me om de reactie van Voor Beter OV.

 

Wij:

 

Dus zonder dat je je hebt verdiept in wat er tegen ons (en dus over ons) was gezegd, suggereer je wel dat onze stevige toon minimaal zo erg is als wat er tegen ons was gezegd? Zonder je daarin te verdiepen dus? Echt? 
Dit in onze tijdlijn, daar hebben wij geen zin in. Dus block.

 

 

Dennis @Dennis57003008


Hahaha, nu ligt het weer aan de provincie?? Jeetje, Arriva is jou wel heilig zeg..

 

Wij:

 

Er staat o.a. "te lage salarissen en te weinig zorg voor het sterk vergrijzende chauffeursbestand. Dat moet alle vervoerbedrijven worden aangerekend, geen enkele uitgezonderd."
Je wilt gewoon niet begrijpend lezen. Alleen maar jennen dat wij Arriva "heilig" zouden vinden. Block.

 


Tjerkje @Tjerkje01:

 

Nee gemakkelijk roepen weer van mijvoorbeterov die waren al niet blij met de treinen naar Zandvoort........ivm de GP nare zeurclub!

 

Wij:


In je bio staat het woord "vriendelijk". Wij zien dat niet echt terug in deze tweet. Maar ja, wij zijn dan ook een "nare zeurclub". 
Maar goed nieuws: je hoeft je niet langer aan ons te ergeren. Want block.

 

 

Wij (nav een klacht van een reiziger die een aansluiting van 28 minuten heeft wegens uitdunning treindienst tenn bate van autorace Zandvoort):

 

Een overstap van 28 minuten omdat er elders wat mensen naar een racefestijn moeten, is ronduit schandalig.

 

Remco Holland @remmiedordt


Zeurpiet. Dat wist je vantevoren. Had je een andere dag kunnen gaan. Zuurpruim

 

Wij:

 

Zeurpiet? Zuurpruim? Block.

 


Corné @Bezig_Bijtje81


Je betaald (sic) om vervoerd te worden met je eerste klas vervoersbewijs mag men ook gewoon 2e klas reizen. Dan had je kunnen omreizen dan had je de mogelijkheid om eerste klas te zitten

 

Wij:

 

Corné, je bent gewoon aan het trollen. Telkens dingen negeren of doen of je gek bent. Block.

 

 

Harmen Timmerman @harmen50

 

Ik heb zelf jarenlang gewerkt bij deze kleine bedrijven. (...) en wie is eigenlijk: @mijvoorbeterov? Weer zo’n anoniem account!

 

Wij:

 

Iemand die beweert jarenlang in het OV te hebben gewerkt, en de stelling poneert dat wij "weer zo'n anoniem account" zijn... Tsja... 
Is dit domheid? Jennen? Geen idee. Maar: block. 

 

 

paul&cathrien @paulcathrien

 

Meneer Rikus gaat ook nooit op vakantie, waarom ns personeel dan wel?

 

Wij:

 

Onze  bio: Jennen = block.  Dus.

 

 

Hans van Dijk @thevandijks:

 

Arriva (lees DB) kan geeneens de eigen regio vervoer op de rails houden maar wil wel de NS ondermijnen met extra treinen waar niemand op zit te wachten.

 

Wij:

 

De oorspronkelijke tweet gaat over NS. Geen enkele reden om andere vervoerders er met de haren bij te slepen. En FYI: Arriva doet het vergelijkbaar met NS. Block.  

 

 

kevin verberkmoes @kverberkmoes

 

Wees eens redelijk ipv bij iedere storing moord en brand te schreeuwen. Je overschreeuwt jezelf.

 

Wij: 

 

O ja? Waar overschreeuw ik in dit draadje dan? Zeg het maar. ^R

 

en

 

Nu, vijf dagen later nog steeds geen antwoord op de vraag, je beschuldiging "je overschreeuwt" te onderbouwen. Prima. Block. 

 

 

HJ 💚🚜 @19HJ81:

 

Eigenlijk snap ik al die roetveeg-reizigers wel. Die achter je aan lopen de poortjes van #NS door. Waarom zou je 
@NS_online  betalen voor hun 'diensten'? Ze leveren niet. Dus betaal je niet. Goed idee! 

 

Wij:

 

Heel knap. Vanachter een anoniem accountje oproepen tot misdrijven. Wij willen hier niets mee te maken hebben. Block.

 

 

Verena @verenabiscaya


deed een oproep om een tweet van onze voorzitter tegen het bevorderen van zwartrijden te rapporteren. Van een poging onze voorzitter de mond te snoeren zijn wij niet gediend. Block.

 

 

HCGERARD @HCGERARDDEV

 

Ach het stokpaardje komt weer voorbij. Zijn er geen belangrijkere onderwerpen?
B.V. wangedrag reizigers,ondanks veel geweld toch nog steeds rijdende treinen enz. Maar zeg niets negatiefs want dan krijg je een ban.

en:

Zodra er 4 letters h c n s is het negatief en moet opgedoekt worden aan het werk geschopt enz. De “ concurrent “ is altijd beter en krijgt alle ruimte. Deze meneer een heel mooi salaris en niet zelfstandig is maar ook een dochter. Dat is de band nl het geboden podium.

 

Wij:

 

Dit ging over uitsluitend interne NS-aangelegenheid. Kapotte airco’, de rol van de klantenservice en de rol van de conducteur.
Wat jij dan doet, is suggereren dat wij blocks als confetti rondstrooien en jammeren over het salaris van de CEO van een concurrerende vervoerder. (1/3)

Op onze uitleg over het blocken van mensen en trollen reageer je vervolgens niet meer. En desgevraagd lukt het je totaal niet om een echt inhoudelijk verband te leggen tussen reizigerskritiek op NS-conducteurs en jouw sneer over een concurrent. (2/3)

Dit is de laatste keer dat je in een door ons gestart of geretweet draadje dit doet, anders helaas ook voor jou een block. ^R (3/3)

 

HCGERARD:

Precies wat ik bedoel alleen maar negatieve reacties terwijl meneer van de 6 ton een platform geboden wordt en zijn personeel weg rent.
lKritiek geven houd ook in  kritiek ontvangen. Ging niet om de airco maar om “of de hc waarschuwen oh nee” dat is stigmatiserend. voor een platform dat zegt te zijn voor beter ov en dus de klant ongepast.

 

Wij:

 

En wat heeft dat te maken met blocken of verwijzen naar een andere vervoerder? Want dáár gaat het hier om.

 

HCGERARD:

 

Gevoelige snaar geraakt?
Geen reactie op stigmatiserende ?
Opvallend retweet alles wat negatief is over NS maar nooit over concurrent. Dat houd voor mij in dat jullie het platform zijn dat jullie claimen. 
Dat heb ik in eerdere tweets al vaker uitgelegd.

 

Wij: 

 

Trefkans HC ligt rond de 5%. Pijnlijke waarheid. 
Stigma's en vooroordelen zijn (inderdaad) vaak een uitvergroting van de waarheid. Maar nooit een omkering.

 

HCGERARD:

 

Dat gezegd hebbende wil je dus als organisatie meewerken stigmatisering?


Wij:

 

Constateren is niet automatisch stigmatiseren.
Maar je weigert telkens in te gaan op de vraag wat dit  alles te maken heeft met het blokkeren van trollen en met het salaris van de CEO van een concurrerende spoorvervoerder.
Maar we hebben nu genoegt tijd verspild aan jou en je getrol. Block.

 

 

NikeNL @NikeNL76


Kort door de bocht maar daar is Spitshorst goed in zuur mannetje.  Laat je eens lekker nemen voel je je weer eens lekkerder


wij:


Anoniem met  grote bek. Dus block. ^R

 

 

Kevin Man @Pompebled_0515


Verspil je aandacht niet aan dit vervelende eenmansclubje Chris, tis de moeite niet waard...

 

Wij:


Eenmansblock.

 

 

Rene @rene_zaal (nav onze kritiek op ontbrekende reizigerszorg bij megastoring rond Amsterdam 4/5 juni):


Ben jij wel van deze tijd🤔🤔 Jij leest geen kranten, maar bent alleen maar aan het blèren. Overal personeel te kort en jij loopt te blèren. Te weinig materiaal om zo veel mensen te vervoeren en jij bent nog steeds aan het blèren. Ga iets nuttigs met je leven doen. Blèrse.🤔🤔

 

Wij:


Best een grote mond, jij. Onze bio: Jennen = block. Dus block.


 

Patrick Dessens @Patjed3:

En wat doe jij? Kapen van tweets over NS om jou te behagen. De mazzel. Je staat op block.

Wij:

Wij "kapen" geen tweets, maar steunen reizigers wel als ze terecht ontevreden zijn. En niet om ons of een van onze twitterbeheerders te "behagen". Maar servicegericht blocken wij dus terug.

 

Lauwe Bami @Lauwebami:


Maak je niet druk     dat voorbeterov is een parodie account kerel

 

Wij:


Nee, geen parodie-account. Want zo grappig zijn we niet. Block.

 

 


🚏Gerrit-Jan🚍 @buschauffeurgj:


Is dat niet die kerel die er bij Rover uitgegooid is?

 

Wij:


Ja. Naar later bleek onterecht. Was aangifte tegen hem gedaan door Halsema. Het OM concludeerde dat die aangifte ongegrond was.
Maar ja, onze bio: jennen = block

 


Machinist Mart @Americaantje blockte ons. 


Wij blocken beleefd terug.


 

Paul H.A.M. Abels @PaulHAMabels blockt ons.

 

Wij blocken dan beleefd terug. Voor wat, hoort wat.

 

 

Harry Veenendaal @HarryVeenendaal:

 

Raar anoniem accountje (niet voor ons, winkwink). Laat het gaan. Doorlopen. Glaasje wijn nemen en nadenken over de reikwijdte van het stemrecht.

 

Wij:

 

Er is niets anoniem aan ons. En al onze bestuurs- en denktankleden hebben stemrecht. En jij hebt een block.

 


Ton Boon @tonboon (in duscussie over kritiek op de vertraagde komst van de ICNG):


Haha Rikus, je blijft toch een beetje de oom waarvan iedereen steeds hoopt dat hij je verjaardag vergeet.

 

Wij:

 

Block

 

 

Jeroen @JJdJ1984:

 

Vergeet de fles azijn niet.

 

Wij:

 

Wijnazijn of schoonmaakazijn? Wees duidelijk! Om verdere misverstanden te voorkomen: block.

 

 

Jop Sforza @JopSforza schreef n.a.v. onze oproep om na onderzoek het spoor bij Voorschoten zo spoedig mogelijk te repareren:

Nee, ze moeten totop de bodem uitzoeken wat er misgegaan is. Veiligheid van personeel en reiziger moet topprioriteit zijn! Je bent toch voor beter OV? Waarom dan in godsnaam snelle reparatie? Winstbejag topprioriteit?

 

en Job tagde daar minster Harbers in.

 

Wij:

 

Sorry, Job. Dat begrijpend lezen niet zo erg je ding is: het zij zo. Maar dat je ook nog meent ons in ons hemd te moeten zetten bij de minister... Nee. Block.

 


Diverse Twitteraars vonden het nodig om n.a.v. het dodelijke treinongeluk bij Voorschoten schandalige tweets te posten, veelal gericht tegen een D66-Kamerlid. Wij trakteerden al deze onaangepasten op een block.


 

Miss Little Bean, van PuzzelUtopia @EllenBoontje1 zegt tegen Stefan (zie hieronder):

 

Volgens mij was jij de enige spoormedewerker, die die lui nog volgde!

 

Wij:

 

Ons volgen hoeft helemaal niet. We helpen je vol te houden bij het niet volgen van ons: block.

 

bob bernard @djbob1990:

Denk eens logisch na. NS rijdt door het hele land heen. En dit is maar een regio. En dat noemen ze appels met peren vergelijken. Slaat nergens op deze vergelijking. natuurlijk kan een regio goedkoper zijn. Zijn kleinere  afstanden. Of eigenlijk in de regio zijn het dezelfde afstanden die NS rijdt. Maar, het is een kleiner gebied dan wat NS rijdt. Dus wat een kutvergelijking.

Wij:

Huh? "Kutvergelijking"? Wij "denken even logisch na" en komen tot de slotsom dat we tegen zoveel domheid niet zijn opgewassen. Block.


Michel Velders @MichelVelders schreef “Zou u zo vriendelijk willen zijn mij te ontvolgen en te blocken.” En blockte ons daarna.

 

Wij:


blocken dan servicegericht terug.

 

 

Marjolein   @MarjoleinHR@mastodon.social @Marjolein_HR:


Ik vind u wederom zeer onprofessioneel. Ik denk dat ik u maar ontvolg, want uw toon bevalt mij niet. Een beetje zelfreflectie zou u niet misstaan.


Wij:


U hebt ons inmiddels ontvolgd. Jammer. Maar uw toon bevalt ons ook niet. Dus.

 

 

Peter Kraaijeveld @fpkfotografie

 

Ach ja, de cursus ‘omgaan met kritiek ‘ was zeker volgeboekt Fijne dag Rikus. En succes met je stukjes !

 

Wij:

 

Je hebt het wat en hoe gemist. Ging over valse beschuldiging van partijdigheid aan ons adres en een stel jijbakken i.p.v. onomwonden excuses.
De cursus "omgaan met kritiek" kende ook een hoofdstuk over grenzen stellen aan wangedrag van derden. Dus block.

 

𝕄𝕒𝕔𝕙𝕚𝕟𝕚𝕤𝕥 𝕊𝕥𝕖𝕗𝕒𝕟 🇺🇦 @MachinistStefan (nadat hij ons eerder onterecht beschuldigde van partijdigheid in een tariefkwestie):


Oh, nou dat valt me dan mee Rikus. En onze directeur mag meelezen hoor. Maar het is algemeen bekend dat jullie erg vóór marktwerking zijn in NL. Dat is geen geheim.

 

Wij:

 

Dit is niet het moment voor jou om nogmaals te gaan mekkeren over het feit dat wij voorstander van marktwerking zijn. Block.

 


Dirk Groeneveld @djbulldog51:

 

Het was geen wilde staking. Sukkel

 

Wij:

 

Sukkel? Blocker!

 

 

Sandra rijdt over de Veluwe  @sandraberg1971 en Raymond @raymondvk blocken ons.

 

Dan blocken wij beleefd terug.

 

 

Buschauffeur Peter🚌 @Petert87:

 

Ik heb niet het idee dat u voor een beter OV bent maar hier gewoon bent lekker iedereen te bashen. Bedrijven, personeel, maakt niet uit wie.

 

Wij:

 

We helpen u van uw ergernis af. U hoeft onze berichten niet langer te lezen. Want block.

 


Daan @berger_daan:


Bij Rikus is nooit iets goed, ik zou er aan wennen

 

Wij:

 

De beste ontwenningskuur is cold turkey. Dus block.


Peter Brok @clemensis (n.a.v. een column over ongemak voor reizigers):

En niet te vergeten een @mijvoorbeterov die totaal geen idee heeft wat er allemaal speelt.

Wij:

O, maar als wij toch "geen idee" hebben van "wat er allemaal speelt", dan is het zonde van je tijd om ons nog te volgen. We helpen bij het afkicken: block.


HC Priscilla @PBarlingen heeft ons geblockt.

Dan blocken wij beleefd even terug.

 

Kevin @kvn128

#voorbeterOV is mede mogelijk gemaakt door Arriva & co

Wij:

O, blijkbaar is deze Kevin het toonbeeld van de gemiddelde fatsoensnorm van het rijdend personeel? We zien zijn collega's geen afstand nemen van zijn flauwekul. Maar Kevin heeft een block.

 

Rudiedw @rudiedw

Nee in hun vereniging statuten staat dat klagen en afgeven op een OV bedrijf alleen de NS betreft….

Wij:

Block.

 

Arjen Geijsberts @Arjenlead

Concentreer je gewoon lekker op je opleiding Diego, en maak je vooral niet druk om dit account en Rikus. Zonde van je tijd en moeite.

Wij:

De beste tijdverspilling is inderdaad geen tijdverspilling. Dan is een block de ideale uitkomst.

 

Mathijs L. @Mathijs_Delft

Je lijkt echt op een puberende 14 jarige op Twitter. Nul constructief, alleen maar schoppen en tieren.

En

Edwin @3ddepet

Dit is het verddienmodel..
Wat bereiken? Nee, liever hersenloos schoppen..

Wij:

De gemiddelde leeftijd van onze bestuurders en vaste adviseurs is geen 14. Falende vervoerders en infrabeheerders krijgen inderdaad op stevige toon commentaar, maar pas nadat ze in de gelegenheid zijn gesteld, e.e.a. op te lossen. En we zijn vrijwilligers en hebben dus geen verdienmodel.

Voor beiden een block.
 

Jeanette giethoorm @Jeanettegietho1

O, je hebt het zelf dus niet eens gecheckt maar wel zeggen dat NS medewerkers prutsers zijn. Hele vreemde instelling is dat.🤔

Wij:

Waarom zou ik het niet (mogen) geloven als het NS zelf is die zegt dat het niet op orde is? ^R

En uren later:

Jeanette, komt er nog een serieuze reactie van je op onze opmerking dat de berichten over de foute reisinfo van NS afkomstig zijn, en niet van ons?

En de volgende dag:

O, eerst ons flauwekul in de schoenen schuiven en dan vervolgens niet serieus willen reageren op ons weerwoord? Prima. Block.

 

Agathe @AgatheD73:

Gelukkig weten de stuurlui aan wal altijd hoe het moet….

Wij:

Dit is niet de eerste keer dat we getreiter van jou in onze richting zien. Dus block.

 

Hans 🐦 @hansverheijhsum:

Rikus en positief? Dat kan niet in één tweet!

Wij:

Gelukkig hoef je je niet langer te ergeren aan onze voorzitter. Want block.


Leen @Leen86127921:

Azijnpissers

Wij:

Block.


Marco ten Kate @MarcotenKate1

Hey, daar is tie weer, de afgewezen NS'er...

Wij:

Block.

 

Roy @hc_ns_mt

U bedoelt die kerel die elke dag bezopen is en rookt in treinen? Gelooft u die werkelijk?

Wij:

Iemand die door ons is uitgenodigd voor een gastcolumn, wordt niet door jou geschoffeerd met rare beschuldigingen. Block.

 

Suzanne Veerman @smveerman

Absoluut niet. Het UWV constateert in elke sector een personeelstekort, de beroepsbevolking piekt door de pensioengolf. En dan wil je onzekerheid creëren. Mensen die kunnen gaan dan wel wat anders zoeken.

Wij (nadat Veerman totaal negeerde wat wij postten):

Blijkbaar wil je met alle geweld negeren wat we schrijven. Baangarantie. Bovenmarktconform salaris. Dit is geen serieuze discussie, maar Oost-Indische doofheid. Klaar mee. Block.


Gestrekt been @BeenGestrekt:

Helaas zijn er dan weer mensen als jij die gaan zeiken en eisen dat er een conducteur moet komen omdat er iemand onterecht in de eerste klasse plaatsneemt. Twitterende zeikhonden hebben helaas zelf niet door dat ze zelf een groot onderdeel zijn van vele problemen in dit land.

Wij:

Inderdaad, "Gestrekt Been" dat mag best een toontje lager, vanachter je anonieme accountje. Bovendien heb je ongelijk, met je grote waffel. Block.

 

Evert Jan van den Burg @ejvandenburg

Helaas snap je het niet helemaal. Maar daar heb je wel vaker last van.

Wij:

Ben je bereid om die sneer "Maar daar heb je wel vaker last van." terug te nemen? Die is flauw, nergens voor nodig en stoort de sterke inhoudelijke discussie. ^R

Evert Jan van den Burg:

Als je met een rare reactie komt kaatst dat ook weer terug.

Wij:

OK. Block.

 

Henri Janssen @H_J1966 heeft ons geblockt.

Dan blocken wij beleefd even terug.


D.G. @NederBelg01

Weer maar eens een reden dat je dit clubje niet te veel aandacht mag geven. R.S. is gewoon een gefrustreerde NS-hater.

Wij:

Grote woorden vanachter een anoniem account. Block.
(Overigens zullen wij vanaf heden, 8 oktober 2022, het blocken van allerlei anonieme accounts met pakweg vier volgers niet langer verantwoorden. Te bewerkelijk, Wij besteden onze tijd liever anders.)

 

Gert Esselink @GertE72

Ik bewierook de NS niet, ik verbaas mij er alleen over dat @mijvoorbeterov gewoon een propaganda orgaan van Arriva is.

Wij:

Niets mis met een stevig rondje debat.
Maar "propaganda orgaan (sic) van Arriva" laten wij ons niet aanleunen.
Block.


André Taart @lewanGOLski9__

Niet eens correcte spelling en je gebruikt dubbele spaties tussen woorden. Waar komen de hoofdletters vandaan in de zin: 'Recht op Geld Terug Bij Vertraging' je mag je schamen met zo'n grammaticaal incorrecte tweet!

en

Brenkie @Brenkieszn

Zeg dat! Ik had gewoon moeite met lezen. En dat voor zo'n organisatie.

Wij:

Zie onze bio. Jennen = block.

 

FNV Spoor NoordWest-NS @FNVSpoorNW

Dit clubje brengt nergens enige meerwaarde voor een beter OV. Dus ook geen goede gesprekspartner voor OV bedrijven en dus ook niet voor de overheid. Dit is dus het effect van een eenzijdige beeldvorming te vormen en te prediken.

Wij:

O, maar als het zo'n pijn doet aan jullie ogen, dat volgen van zo'n clubje dat slechts eenzijdige beeldvorming vormt en predikt, dan verlossen we je graag van die narigheid. Je hoeft ons niet te volgen, en we beschermen jullie tegen de verleiding om dat toch te doen. Block.

 

Michel @michel1971

Bij marktwerking zal het altijd mee stijgen met de inflatie, indien het weer in staats handen is kunnen ze het toegankelijk houden voor iedereen en gelijk de belachelijk hoge salarissen in de top aanpakken die ver boven de balkenellende norm zitten.

Wij:

De #NS is "in staats handen (sic)" en de tarieven stijgen mee met de inflatie. En de salarissen aan de top zijn bij diezelfde NS, eh, aan de hoge kant. Dus sorry, je betoog slaat nergens op. Einde discussie.

Michel:

Ns is niet een staatsbedrijf maar 100%aandeelhouder.
Als het een staatsbedrijf is ,hoe kan het dan dat er heel veel top mannen werken die ruim boven de balkellende norm verdienen?

Wij:

Wij hebben nergens het woord "staatsbedrijf" gebruikt, maar slechts jou geciteerd, jij had het over "in staats handen". En ja, de NS is in staatshanden. Maar zoals we nu opnieuw zien, je bijdragen raken kant noch wal. En "einde discussie" snap je ook niet. Dus block.

 

Thijmen @Thijmen27753556


Ik zou @ProRail willen vragen om niet te antwoorden. Op elk antwoord dat jullie geven, goed of fout, worden jullie afgezeikt. En aan jou @mijvoorbeterov ga eens normaal werk zoeken en maak je nuttig voor de maatschappij in plaats van dit soort zeik berichten te plaatsen!

Wij:

Tot nu toe zagen we geen aanleiding om je te blokkeren, en dus was je niet geblokkeerd. Met kritische vragen is immers niets mis. Maar deze post waarin je op de man speelt ipv op de bal vinden we, zoals je zult begrijpen, niet OK. Dus helaas een block.

 

Robjeweer @Rob19653 blockt ons.

Dan blocken wij van harte terug.
 


repelsteeltje 0101010 @mikeno0101010

Gelukkig gaat rikusspithorst zo naar de dagbesteding. Zijn we even verlost van zijn eeuwige grootheidswaanzin.

Wij:

Block.


Wij (over een goederentreinmachinist die zijn trein op station Amsterdam Amstel stilzette om doodgemoedereerd koffie te gaan halen):

Als deze actie van vanmiddag ook maar tot een minuut reizigersvertraging heeft geleid, stellen wij voor dat deze machinist op staande voet wordt ontslagen en zijn bevoegdheid inlevert.

Maarten @MaartenTrietsch

Heel raar dat je nu zijn eventuele werkgever tagt, maar ik zat in de trein erachter en die was geen minuut te laat. Ik stel voor dat je je tweet verwijdert.

Wij:

Je zat in de trein erachter, zeg je in de comments, maar je filmde dit? Knap... Maar ProRail zal uitsluitsel geven. Plus: wij zijn niet degenen die dit filmpje met deze herkenbare machinist en tijd hebben gepost, dat ben jij zelf.

Maar nadat Maarten zijn reactie had gepost, snoerde hij ons de mond door de reactiemogelijkheid uit te zetten.
Dus: block.

 

Wij (nav de veronderstelling dat wij ook een ander account zouden beheren):

Nee, er is geen verband tussen dat account en ons account. Wel slaat dat account vaak de spijker op zijn kop.


Humposaurus @Humposaurus1

Daarover zijn de meningen verdeeld.

Wij:

Dit soort flauwekul vanachter een anoniem account accepteren we niet. Block.

 

ΛRNΞ @FRDeventer:

Kerel wat een simpele huilstruik ben je toch

Wij:

Klopt. Tranen met tuiten hier, om ons diepbetreurde afscheid. Snik. Block.

 

John Martens @razzzmat

Secretaris Rikus zou in gesprek moeten gaan met voorzitter Spitshorst.

Wij:

John, jij bent op de hoogte van hoe Voor Beter OV is opgebouwd. Bestuur, denktank, 700+ sympathisanten. Dan toch maar blijven suggereren dat het een eenmansclub is, daar zijn we klaar mee. Block



Bas van der Veen @Basvanderveen

(n.a.v. een tweet van Stijn Wenders)

'Jennen = Block'. Haha

Wij:

Ja. Voor jou. En niet voor Stijn, die wij OK vinden. Haha.


treintje spoor @TreintjeSpoor

Treintje denkt dat De “Matige columnist” er niets van begrijpt. De “Matige columnist” zou achter het Ns personeel moeten staan I.P.V. een matig columnpje te verspreiden met onwaarheden, verkeerde aannames en onjuiste interpretaties.

Wij:

Wij laten ons niet vanachter een anoniem account beschuldigen van matig werk en het publiceren van onwaarheden. Block.

 


RenyBlom @RenyBlom

Daar hoor je 2e kamerleden van de VVD en IkvertegenwoordigOVreizigersnietvanafmijnzolderkamer weer niet over

Wij:

IkvertegenwoordigOVreizigersnietvanafmijnzolderkamer? Vanuit werkkamer: block.

 

_-/°^^°\-_ @schildpadkat

Deze man is alleen maar uit op ophef creëeren met zijn eenmansmaatschappij

 


Michel Eggermont🔻 @micheleggermont

Je roept vanuit je zolderkamer echt alle onzin he?

Wij:

Niet “je”, maar “jullie”.
Niet “zolderkamer”, maar “kantoor”.
Voor Beter OV is niet, zoals je suggereert, het werk van een sneue eenling op een zolderkamertje. Block.

 


Richard de Vries 😎☇🏍♬ @LauweBami:

Ja waaruit inderdaad blijkt dat je er de ballen van snapt!!!   misschien eerst in verdiepen voor je begin te te bléren en van alles loopt te blaten

Wij:

"De ballen van snapt"? "Bléren"? Mooi geweest. Genoeg gepikt. Block.

 

Ed de Groot 🚆 🚄 🚂 📸 🍎 @ed_de_groot

Compleet van het padje Rikus.. ik wens mezelf veel plezier op je blocklist.. ga vooral je gang .

en

Het is een mafklapper die gast. Met z'n OV one-man-show .

Wij:

Uiteraard hebben we je verzoek ingewilligd en je geblockt. Zie het als een stukje service naar de twitteraar toe. :)

 

Jelle @Jellraiser

Replying to @mijvoorbeterov and @vivianneheijnen
http://Voorbeterov.nl wil dat we ons sociale leven helemaal inleveren, daar niet over zeuren, niet verder voor beloond worden, een nog hoger ziekte verzuim (want mensen zijn vervangbaar ofzo), ons vak nog meer uithollen.

Wij:

Dat is een heel rare beschuldiging. Iedereen heeft recht op behoorlijke arbeidsomstandigheden en een fatsoenlijk salaris. Ook NS-personeel. Maar daar gaat het hier niet om. En dat is je al keer op keer uitgelegd.
En we zijn wel een beetje klaar met je getrol. Na keer op keer voordeel van de twijfel nu eindelijk: block.

 


Tineke @10ukkeKH

Iedereen mag staken. Dat er nu niets rijdt is niet aan de stakers. Degene die het staken niet begrijpt leest alleen wat hij wil lezen .

Wij:

Wij laten ons niet de les lezen, lafjes vanachter een anoniem account. Block.

 

FNV Spoor Cao 2022 Regio Wes t @FnvCao2022

Ik heb eerder een vraag gesteld over wat er bedoeld word met het eten van 2 walletjes. Nog geen antwoord maar nu wel reageren?

Wij:

FNV-spoor liegt. Hun vraag is ruim 3 uur geleden al door ons beantwoord. Zojuist nog even gecheckt. Gelieve niet onze tijd te verspillen met dit soort onware beschuldigingen.

FNV Spoor Cao 2022 Regio West

Onprofessioneel om uit te maken voor leugenaar terwijl de retweet niet oppopt als melding in twitter.

Wij

Om 5:55 PM · Aug 29, 2022 is je vraag beantwoord, rechtstreeks in reactie op jullie tweet waarin jullie die vraag stellen. Ben je bereid om te erkennen dat je vraag wel degelijk is beantwoord, in tegenstelling tot wat je eerder beweerde?

Wij een poosje later:

Niet? Okee , dan niet. Block.
 


Bas de Paauw @PaauwBde

Inderdaad, de marktwerking heeft al tot meer ongelukken, doden en gewonden veroorzaakt dan ons lief is.

wij:

Marktwerking op het spoor leidde tot doden? Voorbeelden svp?

Bas de Paauw

Denk maar eens terug aan de ongelukken met de overwegen in ons land dan zullen er een flink aantal met doden naar voren komen.

wij:

Nogmaals: in een draadje over dienstregelingkaalslag bij NS stel jij dat door aanbestedingen op het spoor doden zijn gevallen. Nu draai je er steeds omheen. Dus: welk dodelijk slachtoffer was het gevolg van een aanbesteding? Nu een duidelijk antwoord svp.

Bas de Paauw

Door verkeerde prioriteiten is er minder geld besteed aan het beveiligen van overwegen waardoor een stijging kwam van ongelukken en de doden tengevolge van die ongelukken. Marktwerking heeft de situatie alleen maar verergerd en ongelukken in andere sectoren laten dat ook zien.

Wij:

Geld(gebrek) voor veilige overwegen is deels ProRail en deels lokale wegbeheerders. Staat geheel los van aanbesteding van het OV. Ondanks herhaalde verzoeken heb je je beschuldiging dat aanbesteding leidt tot doden, niet waargemaakt. In zoveel domheid hebben we geen zin. Block.

 

Ad Rem vlijmscherp!! @AddeZwart

Leuk baantje voor je Driekus.. dan zorg je eindelijk voor een beter OV....en je hebt toch niets normaals te doen dus.

Wij:

Je was al eens eerder geblocked. Toen op jouw speciaal verzoek weer ontblockt. Daar hebben we best spijt van. Dus nogmaals: block.

en

Treinpiloot (Naomi) @nooms93

Amen!

Wij:

Amen? Block!

 

©  📱💻 ⌚️ 🇳🇱 @Joop_Langras

Trumpiaanse praktijken. Elk uur het zelfde herhalen, dan moet het wel waar zijn, toch?

 

Wij (nadat wij langdurig allerei onvriendelijkheid hebben geslikt):

Wij worden niet op een lijn gesteld met de staatsgevaarlijke crimineel Donald Trump. Block.


Jeronimus @Gyronimus

Idd. Wat een held. Sta je voor een minimumloon te werken komt er zo’n flapdrol aan je kassa. Weten we meteen dat die laffe lul van een Jerry Helmers tweet onder dit pseudoniem.

Wij:

O, en ik ben geen "flapdrol" en ook geen " laffe lul van een Jerry Helmers". Block. ^R


Riva @Riva_Armando

Vraag mij soms af waar zijn haat naar NS en het NS personeel vandaan komt, zeker ooit afgewezen bij een sollicitatie of hij wordt betaald door Arriva.

Wij:

Nee. Nooit gesolliciteerd binnen het OV. En de insinuatie dat ik zou worden betaald door Arriva gaat me echt te ver. Block. ^R


Vanrijnlars @EenGoogol

Weet u het beter dan? NS beheert immers niet het spoor, als zij het in minder dan 1 week tijd pas te horen krijgen. Kun je niet verwachten dat er bussen gereed staan, zeker niet met de personeelstekorten.

Wij:

Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen? Daarin wordt dit nadrukkelijk benoemd.


Vanrijnlars @EenGoogol Replying to @mijvoorbeterov

Voor het afzeiken van de klantenservice, die er immers ook niets aan kunnen veranderen (die lui gaan niet over de techniek van de reisplanners). Verdien je geen aandacht ;)

Wij:

Jouw aandacht verdienen wij in ieder geval niet. Dus block.


Marc Hidding @Magirus1971

Altijd makkelijk iets of iemand te bekritiseren......
Zeker als je voor de rest zelf niks kunt....

Wij:

Wat bedoel je precies met "Zeker als je voor de rest zelf niks kunt..."?

Wij:

Niets meer gehoord. Dus block.

 

Vincent Wever @vincent313

Het is onschuldiger dan racistische bagger spuien.

Wij:

Racistisch? Block!

 


Redmar Stam @RedmarStam

Dit is by far de grootste nonsens dat ik ooit gelezen heb. Je hebt geen ENKEL verstand van het spoor. Geen wonder dat je uit ROVER getrapt bent!

Wij:

Jennen = block. Dus.

 

V @vtepper

tuurlijk oplossen met geweld. Heb je gedronken? Tjongejonge.

Wij:

Wij laten ons niet de les lezen vanachter een anoniem account. Block.

 

Vincent @Vinniedus


Als medewerker OV kan ik je zeggen dat @mijvoorbeterov ongelijk heeft en een racist is.

Wij:

Wees het gerust met ons oneens. Maar ons uitschelden voor racist accepteren we niet. Block.
 


Xenderman @Xenderman4

Hoe vaak ga je dit nog tweeten? En waarom schrijf je 'onze' als je een eenmansclub bent?

Ons antwoord:
Zeg, Xenderman4, met je grote mond veilig vanachter je anonieme accountje: qua hoe vaak tweeten: een keer voor de vroege vogels, een keer voor de wat minder vroege vogels. En even over dat "eenmansclub": http://voorbeterov.nl/wie-zijn-wij-rikus-spithorst-bernard-de-vries-trudy-nielsen-martijn-coenen Dus. Met je "eenmansclub". En block. ^R


Hanneke @hannes204
Als je niet goed kunt lezen en dan gaat lopen blaten

Kees Rotteveel @Kees2300
(…)
Iets om over na te denken, @mijvoorbeterov met je pogrom tegen mondkaplozen.

Reactie Voor Beter OV:
pogrom: razzia tegen joden
Jaar van herkomst: 1905 (WNT )
Onze kritiek op e.e.a. een "pogrom" noemen, daarvan zijn wij niet gediend.
Block.

Mark @mzzl
Misschien moet je de mogelijkheid eens onderzoeken om SSL op je website te zetten en een fatsoenlijke webmaster aan te nemen voordat je gaat lopen schreeuwen.
 

Karel @Karel58673420
Ach ja, van dé anti-NS club kan je ook weinig positiefs verwachten natuurlijk.

Mark Herzog @HerzogMark
@mijvoorbeterov
and 3 others
Je eigen reactie retweeten met een ander account is wel echt sneuheid ten top Rolling on the floor laughing

Jeremy Baars @Hoipop3
Replying to @mijvoorbeterov
Zoek hulp het is nog niet te laat. JE kunt nog van je NS obsessie afkomen

Joanna @Jo_anna32
Verder kijken dan de eerste regel is ook al teveel gevraagd?
Kaart uit automaat, kaart via app, kaart kopen bij het servicepunt?
Moeten ze je ook nog thuis op komen halen en je veters strikken, of wat?
(Onze reactie: Je grote waffel van achter een anoniem account bevalt me niet. Block. ^R)

Thorvald de Geus @ThorvaldDeGeus
De beste stuurlui staan aan wal. (…)maar ook dan zijn er mensen die niet kunnen pinnen waar onze Rikus weer wat van gaat vinden. Tja

 

Rolf @rolf_fredriks

Replying to @mijvoorbeterov and @NS_online

Goh de maatschappij voor beter ov oftwel NS haters zijn ook weer wakker hoor

 

ROBERT ツ Steam locomotive @ovenfrikandel

·Handig voor @rikusspithorst . Dan kunnen alleen de mensen reageren van wie hij wilt dat die reageren . Scheelt een hoop gedoe op de blocklist en een hoop verboden eigen meningen ..


Suffrajet♀ @Jet_030

Maar even. Als jij een kaart hebt dan ben jij toch in staat om een produkt te laden? Dan kun je toch ook het produkt 'bedrag dat je teveel hebt betaald' laden? Het is gewoon een standaardhandeling.

(Blijft hardnekkig het verschil tussen a-kaarten en p-kaarten negeren, blijft het feit dat reizigers het niet opmerken dat ze teveel hebben betaald en dus naar ophaalautomaat moeten. Gaat dus over terugbetalen onterecht afgeboekte saldi.)

Wij: tegen zoveel domheid zijn we niet opgewassen. Block.

 

Menno @Boogaardvdmenno

En ineens wordt er niet op gereageerd door @mijvoorbeterov want IEDEREEN, hield zich toch netjes aan de aanbevelingen?

(Heeft niet willen reageren op de vaag waarom dat volgens hem geen getrol was.)

 

zo maar. @jdgd4ever

3h

Echt he.... Rinus, waar zit je verstand ....

en

Geen een OV bedrijf zal in jou ogen ooit iets goed doen. Zoek een nieuwe hobby ofzo .

 

Ad Rem vlijmscherp!!

@AddeZwart

@mijvoorbeterov

moet zijn glazen bol eens poetsen. Is een beetje troebel.. Maar ik heb nog nóóit iets helders gelezen van@mijvoorbeterov

Wilco Post

@wiliphone

Rikus toch, je zit er weer eens helemaal naast. Begrijp dat je er niet echt zit voor een beter OV maar om telkens iemand de schuld ergens van te geven. De treinen zijn niet te kort, er zitten te veel mensen in die er. Iet thuis horen...

Dennis

@Denniskuh1896

Replying to

@mijvoorbeterov

Manmanman, van zogenaamd kritisch naar hard, kei-hard, door de mand vallen

 

Well done

 

Fred de Graaf

@orgelgek

Een passende reactie voor @mijvoorbeterov . Begrip hoef je van deze eenmansclub niet verwachten. Alles wat we doen is fout. Tenzij je voor Arriva gaat werken,

 

Marcel Houtman

@mcn_ehv1974

Kijk @rikusspithorst nog meer te zeuren #azijnpisser

(over NS-werkplaats die voedingen voor beademingsapparatuur gaat maken.)

 

Soms wordt voor Beter OV via sociale media geconfronteerd met vervelende reacties. Wij nemen vaak stevige, hoekig geformuleerde standpunten in, dus moeten we ook wat kunnen hebben. Maar daar zit wel een grens aan. Schelden, beledigen, ontkennen van onze doelstelling: het komen tot beter OV.

Wordt die grens overschreden, dan blokkeren wij de afzender op bijvoorbeeld Twitter. We bemerkten dat we vervolgens veel tijd verspilden met welles-nietesdiscussies over het hoe en waarom van zo’n block. Zonde van onze tijd, zonde van onze moeite. We pakken het voortaan efficiënter aan.

Mensen (al dan niet achter een anoniem account) die zijn geblockt, kunnen voortaan op deze pagina de reden nazoeken. Soms ziet het er wat streng uit, maar vaak zijn opmerkingen die op het eerste gezicht wel meevallen ook de druppel die de emmer doen overlopen.

Overigens hebben we ook een stukje service naar anonieme accounts toe. Die worden bij twijfel geblockt, terwijl niet-anonieme accounts vaak toch nog het voordeel van de twijfel krijgen. Overigens zullen wij vanaf 8 oktober 2022 het blocken van allerlei anonieme accounts met pakweg vier volgers niet langer verantwoorden. Te bewerkelijk, Wij besteden onze tijd liever anders.



Peter Brok @clemensis (n.a.v. een column over ongemak voor reizigers):

En niet te vergeten een @mijvoorbeterov die totaal geen idee heeft wat er allemaal speelt.

Wij:

O, maar als wij toch "geen idee" hebben van "wat er allemaal speelt", dan is het zonde van je tijd om ons nog te volgen. We helpen bij het afkicken: block.


HC Priscilla @PBarlingen heeft ons geblockt.

Dan blocken wij beleefd even terug.


Kevin @kvn128

#voorbeterOV is mede mogelijk gemaakt door Arriva & co

Wij:

O, blijkbaar is deze Kevin het toonbeeld van de gemiddelde fatsoensnorm van het rijdend personeel? We zien zijn collega's geen afstand nemen van zijn flauwekul. Maar Kevin heeft een block.


Rudiedw @rudiedw

Nee in hun vereniging statuten staat dat klagen en afgeven op een OV bedrijf alleen de NS betreft….

Wij:

Block.


Arjen Geijsberts @Arjenlead

Concentreer je gewoon lekker op je opleiding Diego, en maak je vooral niet druk om dit account en Rikus. Zonde van je tijd en moeite.

Wij:

De beste tijdverspilling is inderdaad geen tijdverspilling. Dan is een block de ideale uitkomst.


Mathijs L. @Mathijs_Delft

Je lijkt echt op een puberende 14 jarige op Twitter. Nul constructief, alleen maar schoppen en tieren.

En

Edwin @3ddepet

Dit is het verddienmodel..
Wat bereiken? Nee, liever hersenloos schoppen..

Wij:

De gemiddelde leeftijd van onze bestuurders en vaste adviseurs is geen 14. Falende vervoerders en infrabeheerders krijgen inderdaad op stevige toon commentaar, maar pas nadat ze in de gelegenheid zijn gesteld, e.e.a. op te lossen. En we zijn vrijwilligers en hebben dus geen verdienmodel.

Voor beiden een block.

Jeanette giethoorm @Jeanettegietho1

O, je hebt het zelf dus niet eens gecheckt maar wel zeggen dat NS medewerkers prutsers zijn. Hele vreemde instelling is dat.🤔

Wij:

Waarom zou ik het niet (mogen) geloven als het NS zelf is die zegt dat het niet op orde is? ^R

En uren later:

Jeanette, komt er nog een serieuze reactie van je op onze opmerking dat de berichten over de foute reisinfo van NS afkomstig zijn, en niet van ons?

En de volgende dag:

O, eerst ons flauwekul in de schoenen schuiven en dan vervolgens niet serieus willen reageren op ons weerwoord? Prima. Block.


Agathe @AgatheD73:

Gelukkig weten de stuurlui aan wal altijd hoe het moet….

Wij:

Dit is niet de eerste keer dat we getreiter van jou in onze richting zien. Dus block.


Hans 🐦 @hansverheijhsum:

Rikus en positief? Dat kan niet in één tweet!

Wij:

Gelukkig hoef je je niet langer te ergeren aan onze voorzitter. Want block.


Leen @Leen86127921:

Azijnpissers

Wij:

Block.


Marco ten Kate @MarcotenKate1

Hey, daar is tie weer, de afgewezen NS'er...

Wij:

Block.


Roy @hc_ns_mt

U bedoelt die kerel die elke dag bezopen is en rookt in treinen? Gelooft u die werkelijk?

Wij:

Iemand die door ons is uitgenodigd voor een gastcolumn, wordt niet door jou geschoffeerd met rare beschuldigingen. Block.


Suzanne Veerman @smveerman

Absoluut niet. Het UWV constateert in elke sector een personeelstekort, de beroepsbevolking piekt door de pensioengolf. En dan wil je onzekerheid creëren. Mensen die kunnen gaan dan wel wat anders zoeken.

Wij (nadat Veerman totaal negeerde wat wij postten):

Blijkbaar wil je met alle geweld negeren wat we schrijven. Baangarantie. Bovenmarktconform salaris. Dit is geen serieuze discussie, maar Oost-Indische doofheid. Klaar mee. Block.


Gestrekt been @BeenGestrekt:

Helaas zijn er dan weer mensen als jij die gaan zeiken en eisen dat er een conducteur moet komen omdat er iemand onterecht in de eerste klasse plaatsneemt. Twitterende zeikhonden hebben helaas zelf niet door dat ze zelf een groot onderdeel zijn van vele problemen in dit land.

Wij:

Inderdaad, "Gestrekt Been" dat mag best een toontje lager, vanachter je anonieme accountje. Bovendien heb je ongelijk, met je grote waffel. Block.


Evert Jan van den Burg @ejvandenburg

Helaas snap je het niet helemaal. Maar daar heb je wel vaker last van.

Wij:

Ben je bereid om die sneer "Maar daar heb je wel vaker last van." terug te nemen? Die is flauw, nergens voor nodig en stoort de sterke inhoudelijke discussie. ^R

Evert Jan van den Burg:

Als je met een rare reactie komt kaatst dat ook weer terug.

Wij:

OK. Block.


Henri Janssen @H_J1966 heeft ons geblockt.

Dan blocken wij beleefd even terug.


D.G. @NederBelg01

Weer maar eens een reden dat je dit clubje niet te veel aandacht mag geven. R.S. is gewoon een gefrustreerde NS-hater.

Wij:

Grote woorden vanachter een anoniem account. Block.
(Overigens zullen wij vanaf heden, 8 oktober 2022, het blocken van allerlei anonieme accounts met pakweg vier volgers niet langer verantwoorden. Te bewerkelijk, Wij besteden onze tijd liever anders.)


Gert Esselink @GertE72

Ik bewierook de NS niet, ik verbaas mij er alleen over dat @mijvoorbeterov gewoon een propaganda orgaan van Arriva is.

Wij:

Niets mis met een stevig rondje debat.
Maar "propaganda orgaan (sic) van Arriva" laten wij ons niet aanleunen.
Block.


André Taart @lewanGOLski9__

Niet eens correcte spelling en je gebruikt dubbele spaties tussen woorden. Waar komen de hoofdletters vandaan in de zin: 'Recht op Geld Terug Bij Vertraging' je mag je schamen met zo'n grammaticaal incorrecte tweet!

en

Brenkie @Brenkieszn

Zeg dat! Ik had gewoon moeite met lezen. En dat voor zo'n organisatie.

Wij:

Zie onze bio. Jennen = block.


FNV Spoor NoordWest-NS @FNVSpoorNW

Dit clubje brengt nergens enige meerwaarde voor een beter OV. Dus ook geen goede gesprekspartner voor OV bedrijven en dus ook niet voor de overheid. Dit is dus het effect van een eenzijdige beeldvorming te vormen en te prediken.

Wij:

O, maar als het zo'n pijn doet aan jullie ogen, dat volgen van zo'n clubje dat slechts eenzijdige beeldvorming vormt en predikt, dan verlossen we je graag van die narigheid. Je hoeft ons niet te volgen, en we beschermen jullie tegen de verleiding om dat toch te doen. Block.


Michel @michel1971

Bij marktwerking zal het altijd mee stijgen met de inflatie, indien het weer in staats handen is kunnen ze het toegankelijk houden voor iedereen en gelijk de belachelijk hoge salarissen in de top aanpakken die ver boven de balkenellende norm zitten.

Wij:

De #NS is "in staats handen (sic)" en de tarieven stijgen mee met de inflatie. En de salarissen aan de top zijn bij diezelfde NS, eh, aan de hoge kant. Dus sorry, je betoog slaat nergens op. Einde discussie.

Michel:

Ns is niet een staatsbedrijf maar 100%aandeelhouder.
Als het een staatsbedrijf is ,hoe kan het dan dat er heel veel top mannen werken die ruim boven de balkellende norm verdienen?

Wij:

Wij hebben nergens het woord "staatsbedrijf" gebruikt, maar slechts jou geciteerd, jij had het over "in staats handen". En ja, de NS is in staatshanden. Maar zoals we nu opnieuw zien, je bijdragen raken kant noch wal. En "einde discussie" snap je ook niet. Dus block.


Thijmen @Thijmen27753556


Ik zou @ProRail willen vragen om niet te antwoorden. Op elk antwoord dat jullie geven, goed of fout, worden jullie afgezeikt. En aan jou @mijvoorbeterov ga eens normaal werk zoeken en maak je nuttig voor de maatschappij in plaats van dit soort zeik berichten te plaatsen!

Wij:

Tot nu toe zagen we geen aanleiding om je te blokkeren, en dus was je niet geblokkeerd. Met kritische vragen is immers niets mis. Maar deze post waarin je op de man speelt ipv op de bal vinden we, zoals je zult begrijpen, niet OK. Dus helaas een block.


Robjeweer @Rob19653 blockt ons.

Dan blocken wij van harte terug.


repelsteeltje 0101010 @mikeno0101010

Gelukkig gaat rikusspithorst zo naar de dagbesteding. Zijn we even verlost van zijn eeuwige grootheidswaanzin.

Wij:

Block.


Wij (over een goederentreinmachinist die zijn trein op station Amsterdam Amstel stilzette om doodgemoedereerd koffie te gaan halen):

Als deze actie van vanmiddag ook maar tot een minuut reizigersvertraging heeft geleid, stellen wij voor dat deze machinist op staande voet wordt ontslagen en zijn bevoegdheid inlevert.

Maarten @MaartenTrietsch

Heel raar dat je nu zijn eventuele werkgever tagt, maar ik zat in de trein erachter en die was geen minuut te laat. Ik stel voor dat je je tweet verwijdert.

Wij:

Je zat in de trein erachter, zeg je in de comments, maar je filmde dit? Knap... Maar ProRail zal uitsluitsel geven. Plus: wij zijn niet degenen die dit filmpje met deze herkenbare machinist en tijd hebben gepost, dat ben jij zelf.

Maar nadat Maarten zijn reactie had gepost, snoerde hij ons de mond door de reactiemogelijkheid uit te zetten.
Dus: block.


Wij (nav de veronderstelling dat wij ook een ander account zouden beheren):

Nee, er is geen verband tussen dat account en ons account. Wel slaat dat account vaak de spijker op zijn kop.


Humposaurus @Humposaurus1

Daarover zijn de meningen verdeeld.

Wij:

Dit soort flauwekul vanachter een anoniem account accepteren we niet. Block.


ΛRNΞ @FRDeventer:

Kerel wat een simpele huilstruik ben je toch

Wij:

Klopt. Tranen met tuiten hier, om ons diepbetreurde afscheid. Snik. Block.


John Martens @razzzmat

Secretaris Rikus zou in gesprek moeten gaan met voorzitter Spitshorst.

Wij:

John, jij bent op de hoogte van hoe Voor Beter OV is opgebouwd. Bestuur, denktank, 700+ sympathisanten. Dan toch maar blijven suggereren dat het een eenmansclub is, daar zijn we klaar mee. Block



Bas van der Veen @Basvanderveen

(n.a.v. een tweet van Stijn Wenders)

'Jennen = Block'. Haha

Wij:

Ja. Voor jou. En niet voor Stijn, die wij OK vinden. Haha.


treintje spoor @TreintjeSpoor

Treintje denkt dat De “Matige columnist” er niets van begrijpt. De “Matige columnist” zou achter het Ns personeel moeten staan I.P.V. een matig columnpje te verspreiden met onwaarheden, verkeerde aannames en onjuiste interpretaties.

Wij:

Wij laten ons niet vanachter een anoniem account beschuldigen van matig werk en het publiceren van onwaarheden. Block.



RenyBlom @RenyBlom

Daar hoor je 2e kamerleden van de VVD en IkvertegenwoordigOVreizigersnietvanafmijnzolderkamer weer niet over

Wij:

IkvertegenwoordigOVreizigersnietvanafmijnzolderkamer? Vanuit werkkamer: block.


_-/°^^°\-_ @schildpadkat

Deze man is alleen maar uit op ophef creëeren met zijn eenmansmaatschappij



Michel Eggermont🔻 @micheleggermont

Je roept vanuit je zolderkamer echt alle onzin he?

Wij:

Niet “je”, maar “jullie”.
Niet “zolderkamer”, maar “kantoor”.
Voor Beter OV is niet, zoals je suggereert, het werk van een sneue eenling op een zolderkamertje. Block.



Richard de Vries 😎☇🏍♬ @LauweBami:

Ja waaruit inderdaad blijkt dat je er de ballen van snapt!!!   misschien eerst in verdiepen voor je begin te te bléren en van alles loopt te blaten

Wij:

"De ballen van snapt"? "Bléren"? Mooi geweest. Genoeg gepikt. Block.


Ed de Groot 🚆 🚄 🚂 📸 🍎 @ed_de_groot

Compleet van het padje Rikus.. ik wens mezelf veel plezier op je blocklist.. ga vooral je gang .

en

Het is een mafklapper die gast. Met z'n OV one-man-show .

Wij:

Uiteraard hebben we je verzoek ingewilligd en je geblockt. Zie het als een stukje service naar de twitteraar toe. :)


Jelle @Jellraiser

Replying to @mijvoorbeterov and @vivianneheijnen
http://Voorbeterov.nl wil dat we ons sociale leven helemaal inleveren, daar niet over zeuren, niet verder voor beloond worden, een nog hoger ziekte verzuim (want mensen zijn vervangbaar ofzo), ons vak nog meer uithollen.

Wij:

Dat is een heel rare beschuldiging. Iedereen heeft recht op behoorlijke arbeidsomstandigheden en een fatsoenlijk salaris. Ook NS-personeel. Maar daar gaat het hier niet om. En dat is je al keer op keer uitgelegd.
En we zijn wel een beetje klaar met je getrol. Na keer op keer voordeel van de twijfel nu eindelijk: block.



Tineke @10ukkeKH

Iedereen mag staken. Dat er nu niets rijdt is niet aan de stakers. Degene die het staken niet begrijpt leest alleen wat hij wil lezen .

Wij:

Wij laten ons niet de les lezen, lafjes vanachter een anoniem account. Block.


FNV Spoor Cao 2022 Regio Wes t @FnvCao2022

Ik heb eerder een vraag gesteld over wat er bedoeld word met het eten van 2 walletjes. Nog geen antwoord maar nu wel reageren?

Wij:

FNV-spoor liegt. Hun vraag is ruim 3 uur geleden al door ons beantwoord. Zojuist nog even gecheckt. Gelieve niet onze tijd te verspillen met dit soort onware beschuldigingen.

FNV Spoor Cao 2022 Regio West

Onprofessioneel om uit te maken voor leugenaar terwijl de retweet niet oppopt als melding in twitter.

Wij

Om 5:55 PM · Aug 29, 2022 is je vraag beantwoord, rechtstreeks in reactie op jullie tweet waarin jullie die vraag stellen. Ben je bereid om te erkennen dat je vraag wel degelijk is beantwoord, in tegenstelling tot wat je eerder beweerde?

Wij een poosje later:

Niet? Okee , dan niet. Block.


Bas de Paauw @PaauwBde

Inderdaad, de marktwerking heeft al tot meer ongelukken, doden en gewonden veroorzaakt dan ons lief is.

wij:

Marktwerking op het spoor leidde tot doden? Voorbeelden svp?

Bas de Paauw

Denk maar eens terug aan de ongelukken met de overwegen in ons land dan zullen er een flink aantal met doden naar voren komen.

wij:

Nogmaals: in een draadje over dienstregelingkaalslag bij NS stel jij dat door aanbestedingen op het spoor doden zijn gevallen. Nu draai je er steeds omheen. Dus: welk dodelijk slachtoffer was het gevolg van een aanbesteding? Nu een duidelijk antwoord svp.

Bas de Paauw

Door verkeerde prioriteiten is er minder geld besteed aan het beveiligen van overwegen waardoor een stijging kwam van ongelukken en de doden tengevolge van die ongelukken. Marktwerking heeft de situatie alleen maar verergerd en ongelukken in andere sectoren laten dat ook zien.

Wij:

Geld(gebrek) voor veilige overwegen is deels ProRail en deels lokale wegbeheerders. Staat geheel los van aanbesteding van het OV. Ondanks herhaalde verzoeken heb je je beschuldiging dat aanbesteding leidt tot doden, niet waargemaakt. In zoveel domheid hebben we geen zin. Block.


Ad Rem vlijmscherp!! @AddeZwart

Leuk baantje voor je Driekus.. dan zorg je eindelijk voor een beter OV....en je hebt toch niets normaals te doen dus.

Wij:

Je was al eens eerder geblocked. Toen op jouw speciaal verzoek weer ontblockt. Daar hebben we best spijt van. Dus nogmaals: block.

en

Treinpiloot (Naomi) @nooms93

Amen!

Wij:

Amen? Block!


©  📱💻 ⌚️ 🇳🇱 @Joop_Langras

Trumpiaanse praktijken. Elk uur het zelfde herhalen, dan moet het wel waar zijn, toch?


Wij (nadat wij langdurig allerei onvriendelijkheid hebben geslikt):

Wij worden niet op een lijn gesteld met de staatsgevaarlijke crimineel Donald Trump. Block.


Jeronimus @Gyronimus

Idd. Wat een held. Sta je voor een minimumloon te werken komt er zo’n flapdrol aan je kassa. Weten we meteen dat die laffe lul van een Jerry Helmers tweet onder dit pseudoniem.

Wij:

O, en ik ben geen "flapdrol" en ook geen " laffe lul van een Jerry Helmers". Block. ^R


Riva @Riva_Armando

Vraag mij soms af waar zijn haat naar NS en het NS personeel vandaan komt, zeker ooit afgewezen bij een sollicitatie of hij wordt betaald door Arriva.

Wij:

Nee. Nooit gesolliciteerd binnen het OV. En de insinuatie dat ik zou worden betaald door Arriva gaat me echt te ver. Block. ^R


Vanrijnlars @EenGoogol

Weet u het beter dan? NS beheert immers niet het spoor, als zij het in minder dan 1 week tijd pas te horen krijgen. Kun je niet verwachten dat er bussen gereed staan, zeker niet met de personeelstekorten.

Wij:

Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen? Daarin wordt dit nadrukkelijk benoemd.


Vanrijnlars @EenGoogol Replying to @mijvoorbeterov

Voor het afzeiken van de klantenservice, die er immers ook niets aan kunnen veranderen (die lui gaan niet over de techniek van de reisplanners). Verdien je geen aandacht ;)

Wij:

Jouw aandacht verdienen wij in ieder geval niet. Dus block.


Marc Hidding @Magirus1971

Altijd makkelijk iets of iemand te bekritiseren......
Zeker als je voor de rest zelf niks kunt....

Wij:

Wat bedoel je precies met "Zeker als je voor de rest zelf niks kunt..."?

Wij:

Niets meer gehoord. Dus block.


Vincent Wever @vincent313

Het is onschuldiger dan racistische bagger spuien.

Wij:

Racistisch? Block!



Redmar Stam @RedmarStam

Dit is by far de grootste nonsens dat ik ooit gelezen heb. Je hebt geen ENKEL verstand van het spoor. Geen wonder dat je uit ROVER getrapt bent!

Wij:

Jennen = block. Dus.


V @vtepper

tuurlijk oplossen met geweld. Heb je gedronken? Tjongejonge.

Wij:

Wij laten ons niet de les lezen vanachter een anoniem account. Block.


Vincent @Vinniedus


Als medewerker OV kan ik je zeggen dat @mijvoorbeterov ongelijk heeft en een racist is.

Wij:

Wees het gerust met ons oneens. Maar ons uitschelden voor racist accepteren we niet. Block.


Xenderman @Xenderman4

Hoe vaak ga je dit nog tweeten? En waarom schrijf je 'onze' als je een eenmansclub bent?

Ons antwoord:
Zeg, Xenderman4, met je grote mond veilig vanachter je anonieme accountje: qua hoe vaak tweeten: een keer voor de vroege vogels, een keer voor de wat minder vroege vogels. En even over dat "eenmansclub": http://voorbeterov.nl/wie-zijn-wij-rikus-spithorst-bernard-de-vries-trudy-nielsen-martijn-coenen Dus. Met je "eenmansclub". En block. ^R


Hanneke @hannes204
Als je niet goed kunt lezen en dan gaat lopen blaten

Kees Rotteveel @Kees2300
(…)
Iets om over na te denken, @mijvoorbeterov met je pogrom tegen mondkaplozen.

Reactie Voor Beter OV:
pogrom: razzia tegen joden
Jaar van herkomst: 1905 (WNT )
Onze kritiek op e.e.a. een "pogrom" noemen, daarvan zijn wij niet gediend.
Block.

Mark @mzzl
Misschien moet je de mogelijkheid eens onderzoeken om SSL op je website te zetten en een fatsoenlijke webmaster aan te nemen voordat je gaat lopen schreeuwen.

Karel @Karel58673420
Ach ja, van dé anti-NS club kan je ook weinig positiefs verwachten natuurlijk.

Mark Herzog @HerzogMark
@mijvoorbeterov
and 3 others
Je eigen reactie retweeten met een ander account is wel echt sneuheid ten top Rolling on the floor laughing

Jeremy Baars @Hoipop3
Replying to @mijvoorbeterov
Zoek hulp het is nog niet te laat. JE kunt nog van je NS obsessie afkomen

Joanna @Jo_anna32
Verder kijken dan de eerste regel is ook al teveel gevraagd?
Kaart uit automaat, kaart via app, kaart kopen bij het servicepunt?
Moeten ze je ook nog thuis op komen halen en je veters strikken, of wat?
(Onze reactie: Je grote waffel van achter een anoniem account bevalt me niet. Block. ^R)

Thorvald de Geus @ThorvaldDeGeus
De beste stuurlui staan aan wal. (…)maar ook dan zijn er mensen die niet kunnen pinnen waar onze Rikus weer wat van gaat vinden. Tja


Rolf @rolf_fredriks

Replying to @mijvoorbeterov and @NS_online

Goh de maatschappij voor beter ov oftwel NS haters zijn ook weer wakker hoor


ROBERT ツ Steam locomotive @ovenfrikandel

·Handig voor @rikusspithorst . Dan kunnen alleen de mensen reageren van wie hij wilt dat die reageren . Scheelt een hoop gedoe op de blocklist en een hoop verboden eigen meningen ..


Suffrajet♀ @Jet_030

Maar even. Als jij een kaart hebt dan ben jij toch in staat om een produkt te laden? Dan kun je toch ook het produkt 'bedrag dat je teveel hebt betaald' laden? Het is gewoon een standaardhandeling.

(Blijft hardnekkig het verschil tussen a-kaarten en p-kaarten negeren, blijft het feit dat reizigers het niet opmerken dat ze teveel hebben betaald en dus naar ophaalautomaat moeten. Gaat dus over terugbetalen onterecht afgeboekte saldi.)

Wij: tegen zoveel domheid zijn we niet opgewassen. Block.


Menno @Boogaardvdmenno

En ineens wordt er niet op gereageerd door @mijvoorbeterov want IEDEREEN, hield zich toch netjes aan de aanbevelingen?

(Heeft niet willen reageren op de vaag waarom dat volgens hem geen getrol was.)


zo maar. @jdgd4ever

3h

Echt he.... Rinus, waar zit je verstand ....

en

Geen een OV bedrijf zal in jou ogen ooit iets goed doen. Zoek een nieuwe hobby ofzo .


Ad Rem vlijmscherp!!

@AddeZwart

@mijvoorbeterov

moet zijn glazen bol eens poetsen. Is een beetje troebel.. Maar ik heb nog nóóit iets helders gelezen van@mijvoorbeterov

Wilco Post

@wiliphone

Rikus toch, je zit er weer eens helemaal naast. Begrijp dat je er niet echt zit voor een beter OV maar om telkens iemand de schuld ergens van te geven. De treinen zijn niet te kort, er zitten te veel mensen in die er. Iet thuis horen...

Dennis

@Denniskuh1896

Replying to

@mijvoorbeterov

Manmanman, van zogenaamd kritisch naar hard, kei-hard, door de mand vallen


Well done


Fred de Graaf

@orgelgek

Een passende reactie voor @mijvoorbeterov . Begrip hoef je van deze eenmansclub niet verwachten. Alles wat we doen is fout. Tenzij je voor Arriva gaat werken,


Marcel Houtman

@mcn_ehv1974

Kijk @rikusspithorst nog meer te zeuren #azijnpisser

(over NS-werkplaats die voedingen voor beademingsapparatuur gaat maken.)